Sunday, April 24, 2016

ДАН "ИЗБОРА" У СРБИЈИ - ИЗВЕШТАЈ СА ГЛАСАЊА

аутор: Коракс/извор: србијаданас.нет
Није "Тачно у подне", али је тачно у 7.00. Изборни дан у Србији је требао да почне. Мислио сам да кренем раније, будем на бирачком месту око 7.05 и да што пре обавим своју "грађанску дужност". Облачно јесте било, кад сам кренуо, чак је и нека кишица промицала, али је било пријатно пролећно јутро. Кад сам стигао на биралиште, које ми је било уписано у све четири цедуљице, колико сам нашао у поштанском сандучету на своје име, већ је било десетак људи који су чекали испред врата. Унутра, у учионици основне школе, је била нека гужва и мување. Тих "волонтера" тамо је било више од нас који смо тог тренутка чекали. Један их је организовао као "Хитлер из нашег сокака". Кратке реске команде, нису утицале на утисак општег хаоса који је тамо владао.

Прошло је десетак минута, ред за гласање се продужавао новодочлима, а гласање још није почело. "Волонтери" су се само нешто мували. Неки испред мене, који су дошли пре 7.00. су почели да губе живце. Још пет минута је прошло. Ево 7.20. Они тамо још не почињу. Чују се повици оних који чекају да гласају - Ако тако водите изборе, како ћете тек да водите државу? После још 5 минута, чули су се и сочнији повици. Госпођа испред мене одлази. Нема времена да чека. Још 5 минута. Сада је 7.30. Одлазе још три, четири, сада већ бивших гласача. Они унутра још не почињу. "Хитлер из нашег сокака" разговара са неким мобилним телефоном. Један иза мене, гутајући самогласнике, предлаже - Море, треба да улетимо унутра и да им побацамо све те кутије. На срећу, предлог није прихваћен. Већ је 7.45. Сазнајемо да унутра седе и три посматрача ОЕБСА. Шта ли они посматрају, када гласање још није почело, "а када ће не знамо". Једна лекарка покушава да гласа пре почетка. Ови "волонтери" јој узимају позивну цедуљу и личну карту. "Хитлер из нашег сокака" прилази и забрањује јој а гласа пре него што се отвори бирачко место. Она се буни - Ја сам лекар, треба да идем на посао. Он је упоран. Не може! Ја се надам да не ради негде где се рецимо порађа, него на "ухо, грло и носу". Ти могу да чекају. 7.55. И "волонтери" су престали да нам говоре - Ево, још само пет минута. Око 8.05 гласање почиње. Организовали су се они унутра. Око 8.15, таман са негде око сат и 15 минута закашњења, сам заокружио оне које сам желео. Обавио сам своју "грађанску дужност", мада су они унутра све учинили да ме одговоре од тога. Срећа што смо инаџијски народ. Што нас не убије, то  нас ојача. Одлазим. Један од гласача се жали да се потписао на листиће. Сад чека да дођу по њега. Мада се нада да неће, јер је потписао комшију са којим није у добрим односима. Јутро, већ захладило. Киша сада већ озбиљније пада. Више није пријатно пролећно јутро. Све указује на тмуран, депресиван и хладан дан. Све указује на тмурну, депресивну и хладну Србију, када се и овај циркус од "избора" заврши. Ако буду водили државу, како су организовали изборе. 

No comments:

Post a Comment